Zawód dla osób, których pasją jest sztuka i projektowanie. Masz fantazję? Jesteś spostrzegawczy? Pragniesz rozwijać swoje talenty? Technik reklamy to zawód właśnie dla Ciebie. Na lekcjach poznasz m.in. zasady produkcji reklamy i prowadzenia kampanii reklamowej. Będziesz realizować projekty związanie z budowaniem świadomości marki (księgi tożsamości znaku, graficzne wizualizacje firmy, layouty, filmy reklamowe, reklamy publikowane w Internecie) wykorzystując różne narzędzia i działania z zakresu marketingu. Postaw na zawód z przyszłością!
Czego się nauczysz w technikum?
Nasza szkoła nauczy cię jak dobierać typografię, kolorystykę oraz wykorzystywać zasady kompozycji w twoich projektach. Dowiesz się jak powinien wyglądać prawidłowo skonstruowany przekaz reklamowy. Na zajęciach praktycznych będziesz mógł zapoznać się z projektowaniem reklamy
z wykorzystaniem programów graficznych z pakietu Corel. Zdobędziesz gruntowną wiedzę z marketingu czy psychologii reklamy.
Plan lekcji TECHNIK REKLAMY:
- przedmioty zawodowe teoretyczne: komunikacja w organizacji, organizacja reklamy, podejmowanie działalności gospodarczej, przekaz reklamowy, prawo w reklamie, typografia w reklamie, psychologia reklamy, badania reklamy, planowanie i realizacja kampanii reklamowej, język obcy zawodowy, media i formy reklamy, organizacja reklamy
- przedmioty zawodowe praktyczne: pracownia multimediów, pracownia przekazu reklamowego, pracownia technik reklamy, pracownia grafiki komputerowej, pracownia projektowania mediaplanu
Kwalifikacje, które zdobędziesz
Tytuł zawodowy – TECHNIK REKLAMY uzyskasz po ukończeniu technikum i zdaniu zewnętrznych egzaminów zawodowych (teoria i praktyka) z następujących kwalifikacji zawodowych:
PGF.07 Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08 Zarządzanie kampanią reklamową
Praktyki zawodowe
W trakcie 5 letniego cyklu kształcenia uczniowie odbywają 8 tygodni praktyk (280 godzin). Praktyki realizowanie są w przedsiębiorstwach związanych z branżą reklamową, działach marketingu, public relations, drukarniach, agencjach reklamowych. Praktyki można organizować we własnym zakresie lub skorzystać z pomocy szkoły
Warianty przyszłości
Nasz absolwent ma możliwość podjęcia pracy w:
- agencjach reklamowych na stanowisku agenta reklamowego,
- account manager,
- copywriter,
- art designer,
- agencjach public relations,
- działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych,
- biurach ogłoszeń i działach promocji środków masowego przekazu,
- agencjach scenariuszowych,
- studiach graficznych,
- studiach produkcyjnych,
- agencjach ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej.
Możesz także kontynuować naukę na uczelniach wyższych.
Film promocyjny ORE: