Nasza szkoła od lat aktywnie uczestniczy w programie Erasmus+. W tym roku w ramach projektu „Nowe wyzwania edukacyjne uczniów i nauczycieli” szesnastu uczniów klas czwartych odbyło wiosną czterotygodniowe praktyki zawodowe w hiszpańskiej Maladze.

Takie doświadczenie to nie tylko wspaniała przygoda dla naszych uczniów, ale przede wszystkim ogromny krok w stronę dojrzałości, samodzielności i lepszego startu na rynku pracy. Uczniowie:

  • pracowali w lokalnych przedsiębiorstwach zdobywając nowe umiejętności, zgodne z wymaganiami europejskiego rynku pracy,
  • odbyli kurs języka hiszpańskiego prowadzony po angielsku przez francuską lektorkę,
  • komunikowali się na co dzień w języku hiszpańskim lub angielskim przez co podnieśli swoje umiejętności językowe,
  • pracowali w międzynarodowym środowisku dzięki czemu stali się bardziej otwarci na różnorodność kulturową,
  • poznali hiszpańską kulturę i kuchnię – uczestniczyli w warsztatach gotowania paelli i produkcji czekolady, próbowali lokalnych tapas i churros,
  • zanurzyli się w pełnej zabytków i sztuki portowej Maladze – zwiedzili teatr rzymski, twierdzę Alcazaba, zamek Gibralfaro, katedrę oraz port, plaże, liczne muzea i parki,
  • odwiedzili najpiękniejsze zakątki Andaluzji m.in. Sewillę, Rondę, Marbellę i Mijas,
  • dotarli na Gibraltar i zwiedzili rezerwat przyrody Upper Rock, który jest domem dla słynnych gibraltarskich małp, przeszli tunelami z II wojny światowej, podziwiali jaskinię Świętego Michała i inne atrakcje, jak Skywalk czy Most wiszący Windsor,
  • zyskali mnóstwo pewności siebie, stali się bardziej samodzielni i odważni,
  • otrzymali międzynarodowe certyfikaty potwierdzające umiejętności zawodowe i językowe jakie zdobyli podczas praktyk.

Co mówią sami uczestnicy projektu?

Wyjazd na praktyki zagraniczne w ramach programu Erasmus+ dał mi szansę, aby zobaczyć jak wygląda rynek pracy w Hiszpanii. Nauczyłem się przez ten miesiąc wielu nowych rzeczy, które mogę wykorzystać w przyszłości pracując w zawodzie. Dodatkowo miałem szansę po raz pierwszy wyjechać na tak długi okres czasu za granicę dzięki czemu odkryłem, że jestem bardziej samodzielny niż mi się wydawało, co również mocno mnie dowartościowało. –wspomina Kamil Wydra.

Dzięki projektowi Erasmus+ mogłam podszkolić komunikację w języku angielskim, a także miałam możliwość nauki podstaw języka hiszpańskiego. – pisze Helena Nieckarz.

Udział w projekcie Erasmus+ to niesamowite doświadczenie, które poszerzyło moje horyzonty. Poznałam kulturę i tradycję hiszpańską, nawiązałam międzynarodowe przyjaźnie i rozwinęłam umiejętności językowe. Stałam się bardziej otwarta na nowe doświadczenia i wyzwania. – opowiada Sandra Skrobek

Praktyki zagraniczne to wspaniała okazja do zdobycia doświadczenia zawodowego, nauki języka, ale także do przeżycia prawdziwej przygody w jednym z najpiękniejszych zakątków Europy. To doświadczenie miało ogromny wpływ na mój samorozwój, poznanie kawałka świata i samego siebie. Jestem wdzięczna za taką możliwość. – podsumowuje Kamila Krybus.

Wszystkie działania zrealizowane w ramach projektu „Nowe wyzwania edukacyjne uczniów i nauczycieli” zostały sfinansowane z funduszy europejskich programu Erasmus+. Projekt koordynuje zespół w składzie: Olga Małek, Anna Karwowska-Kosztyła, Magdalena Gawliczek-Kapelusz oraz Justyna Kwaśny.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć: